Bratislava 16. januára (TASR) - Odborná porota ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska 2024 zverejnila finálovú tridsiatku pedagógov. Výber sa sústredil na učiteľov, ktorí sa neboja moderných technológií a prístupov k výučbe, učia prakticky a povzbudzujú namiesto trestania. Zároveň však nezabúdajú na jedinečnosť a potenciál každého žiaka, rozvíjajú ich aj po ľudskej stránke a vedú žiakov k tomu, ako byť súčasťou širšej komunity. TASR o tom informovala za organizátorov Regina Ulejová.
Medzi finalistami sú traja muži a 27 žien. Učia na základných či stredných školách. Porota ich vyberala zo 179 platných prihlášok. "V prihláškach sa čoraz častejšie objavuje snaha aktivizovať žiakov a žiačky a podnietiť ich ku kritickému premýšľaniu, ako aj aktivity pôsobiace nielen na ich intelekt, ale tiež rozvoj ich osobnosti," priblížila jedna z organizátoriek ocenenia, manažérka Komenského inštitútu mimovládnej organizácie Živica a členka poroty Zuzana Labašová.
Tohtoročné nominácie priniesli podľa organizátorov viac mladých začínajúcich pedagógov. "Mňa osobne oslovili hlavne učitelia a učiteľky s uveriteľnou, komplexne a do hĺbky spracovanou prihláškou s výraznou pedagogickou vynaliezavosťou a s presahom ich práce do verejného života," podotkla predsedníčka poroty, hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská.
Global Teacher Prize je medzinárodné ocenenie, ktoré spája komunitu inšpiratívnych pedagógov z celého sveta. Na Slovensku je jeho licencovanou súčasťou ocenenie Učiteľská osobnosť Slovenska, ktoré sa koná pod záštitou ministra školstva Tomáša Druckera (Hlas-SD), ako aj Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.