Oficiálny portrét prezidenta SR je možné objednať TU
Autor textu: Katarína Mészárosová
18.05.2024

"Betónový" STEAM

Prostredníctvom digitálnych technológií sme tradičné vyučovanie premieňali na interaktívne, prepojené s vedou a technikou, presahujúce formálne hranice vzdelávania.

Foto: text

Druhý májový týždeň sme absolvovali krátkodobú vzdelávaciu aktivitu žiakov v Helsinkách, vo Fínsku. Cieľom pracovného stretnutia bola implementácia princípov STEAM vo vyučovacom procese. Každá partnerská škola pripravila praktickú ukážku STEAM vyučovacej hodiny. Náš tím si zvolil tému betón a jeho multidisciplinárne využitie. Betón bol našou prirodzenou voľbou, keďže sme stavebná škola a so stavebnými materiálmi pracujeme počas celého štúdia. V rámci vyčleneného času sme predviedli ako je možné tému betónu prepojiť s umením, chémiou, matematikou, konštrukčnými cvičeniami, históriou a staviteľstvom. Komunikačným jazykom bola angličtina, takže sme využili aj metódu CLIL, ktorá sa na našej škole udomácnila aj vďaka predchádzajúcim projektom.V poradí prvá nadnárodná projektová mobilita žiakov svojím obsahom nadväzovala na predošlé projektové stretnutia, ktoré sa konali v Grécku, Turecku a Írsku. 

​​​​​​​Zámerom projektovej aktivity bola opäť výmena príkladov dobrej praxe, získanie know-how a inšpirácie na vzdelávacie aktivity STEAM, posilnenie využívania technológií efektívnym spôsobom, šírenie myšlienok celoživotného vzdelávania. Prostredníctvom digitálnych technológií sme tradičné vyučovanie premieňali na interaktívne, prepojené s vedou a technikou, presahujúce formálne hranice vzdelávania. Projektové partnerstvo sa rozhodlo rozšíriť projektové výstupy o analýzu dopadu STEAM prístupu na žiakov a učiteľov. Prostredníctvom údajov, ktoré sme získali z dotazníkov, analýz a sledovaní aktivít chceme zmerať vplyv STEAM na celkovú klímu v škole a zmeny vo vyučovacom procese. Pokiaľ chceme upevniť pozíciu našej školy v celoeurópskom regióne, je nutné zamerať sa na posilnenie tzv. mäkkých zručností, získať optimálne manažérske a mentorské zručnosti, stať sa iniciátormi diverzity s cieľom zvýšiť digitálnu gramotnosť a zavádzať inovatívne prvky vzdelávania. Nadnárodného projektového stretnutia sa zúčastnili 4 žiaci a 2 učiteľky.Projektová aktivita bola financovaná z prostriedkov EÚ. Hostiteľská organizácia:  Martinlaakson lukio Finland Helsinki-Uusimaa VANTAA Účastníci projektovej aktivity: · MULTI-ACT STD Türkiye Adana · PANEPISTIMIO KRITIS Greece Κρήτη (Kriti) RETHIMNO· Agrupamento de Escolas de Ermesinde Portugal Norte Ermesinde· Su Eğitim Kurumları Türkiye Mersin MERSİN· Stredná priemyselná škola stavebná - Építőipari Szakközépiskola, Konkolyho 8, Hurbanovo
Mgr. Katarína Kučerová Projektová koordinátorka 

Júl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]