Palín 12.04.2024 (Skolske.sk)
Žiaci prvého stupňa si zopakovali poznatky z prvouky a prírodovedy. Spoznávali vodné zdroje na Zemi, popísali kolobeh vody v prírode. Zamýšľali sa nad významom vody pre človeka a prírodu a nad zdrojmi jej znečistenia. Aktívne pracovali s portálom Kozmix.
S pani učiteľkami zrealizovali zaujímavé pokusy. Skúmali rozpustnosť látok (soli a cukru) vo vode. Zisťovali hustotu slanej a sladkej vody. Pri inom pokuse so sýtenou vodou a hroznom zistili, že hrozno je nadnášané kyslíkom a teda sa vo fľaši dlhšie udrží na hladine. Zaujímavé boli pokusy s vodou v pohári a gázou, pri ktorom zohrala dôležitú úlohu vodorovná a naklonená rovina. Pokusy boli zaujímavé na toľko, že mnohí sa ich snažili predviesť aj doma.
Žiaci druhého stupňa vyrobili Morenu, oboznámili sa so zvykmi a tradíciami jari viažucimi sa na vodu. Spoznávali prírodu nášho regiónu - Senianske rybníky. Porozprávali sa o správnom pitnom režime. V chemickom laboratóriu urobili žiaci chemický rozbor vody zameraný na množstvo dusičnanov, dusitanov, amoniaku, fosfátov a zisťovali pH a tvrdosť vody. Iní zasa zisťovali liečivé účinky minerálnych vôd v slovenských kúpeľoch. Spoznávali vodný ekosystém tvorbou hry, zameranej na vodné bezstavovce, vodný hmyz, vodné vtáky a vodné cicavce. Túto zaujímavú hru si odteraz môžu zahrať žiaci všetkých tried, ak si budú chcieť zmerať svoje vedomosti. Ďalšie triedy vymysleli komiks na tému: „Prečo je vodovodná epická?“ išlo o postoj k „Vodovodnej“ ako k ideálnemu nápoju na zdravý pitný režim, vyzdvihnutie vody ako najcennejšej tekutiny pre náš život, zároveň vyhodnotenie vodovodnej a jej zdravotných benefitov v porovnaní s inými nápojmi, balenými sladenými vodami. Žiaci sa rozprávali o význame vody pre život, využívaní vody v domácnosti a šetrení vodou.
Pracovali so vzdelávacím portálom Fenomény sveta, kde spoznávali vodu z rôznych pohľadov a vypracovali množstvo interaktívnych cvičení.
Tento deň bol plný zaujímavostí a zážitkov. Veríme, že si všetci žiaci uvedomili význam vody pre život a dôležitosť jej ochrany.