Autor textu: TASR
13.02.2023

Prieskum na stredných školách odhalí ich digitálnu pripravenosť

​​​​​​​Prieskum sa realizuje na 65 stredných školách v troch krajoch. Z Prešovského samosprávneho kraja bolo vybraných 16 stredných odborných škôl (SOŠ) a šesť gymnázií

Ilustračná snímka. FOTO TASR

Prešov 13. februára (TASR) - Na 65 stredných odborných školách a gymnáziách v troch krajoch na Slovensku sa začal rozsiahly zber údajov pod záštitou expertov Svetovej banky (SB). Cieľom prieskumu, ktorý sa realizuje v rámci iniciatívy na podporu dobiehajúcich regiónov (Catching-up Regions), je zmapovať aktuálny stav využívania informačných technológií a digitálnych prostriedkov vo vzdelávaní. TASR o tom informovala PR konzultantka Svetovej banky Anna Polačková.
        
Získané dáta poslúžia na tvorbu nových investičných projektov a podporných programov pre žiakov a digitálne tímy škôl.
        
"Štúdia Inštitútu vzdelávacej politiky pri Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR publikovaná v roku 2022 odhalila, že v troch dobiehajúcich regiónoch je miera vybavenosti škôl digitálnou technikou medzi 66 až 75 percentami. Toto číslo je v kontraste s 12 až 14 percentami digitálnych učební z celkového počtu učební v týchto regiónoch. Ešte väčší kontrast je viditeľný iba v piatich až ôsmich percentách učební vybavených modernými nástrojmi na digitálnu podporu spolupráce, kreativity a skúmania," vysvetlil Štefan Chudoba zo Svetovej banky.
       
 Digitalizácia podľa jeho slov nie je len o technológiách, ale tiež o pedagogických a nepedagogických pracovníkoch, ich digitálnych zručnostiach, ako aj o zavádzaní digitalizácie do vzdelávania, v čom slovenské regióny stále zaostávajú.
        
Prieskum sa realizuje na 65 stredných školách v troch krajoch. Z Prešovského samosprávneho kraja bolo vybraných 16 stredných odborných škôl (SOŠ) a šesť gymnázií, z Košického samosprávneho kraja sa do zberu dát zapojí 19 SOŠ a štyri gymnáziá. V Banskobystrickom samosprávnom kraji sa digitálna zrelosť mapuje na 14 SOŠ a šiestich gymnáziách. Informácie v oblasti digitalizácie sa na školách získavajú prostredníctvom dotazníkov.
        
"Tím expertov Svetovej banky si kladie za cieľ zvýšiť povedomie o digitalizácii, o možnostiach rôznych moderných metód a techník na digitálnu podporu učenia a učenia sa, ako aj o výhodách zavedenia role digitálneho koordinátora na školách," uviedol Martin Džbor, konzultant SB, ktorý zastrešuje oblasť digitalizácie. Podľa Inštitútu vzdelávacej politiky totiž iba približne každá desiata škola v dobiehajúcich regiónoch disponuje rolou digitálneho koordinátora, ktorý by sa téme venoval systematicky.
       
Digitálny prieskum bude na školách prebiehať do polovice marca, pričom analýza údajov by mala byť známa v apríli tohto roka.
        
"Získané údaje budú vhodnou platformou pre zladenie priorít ministerstva školstva a samosprávnych krajov na jednej strane a prioritami a potrebami zamestnávateľov na strane druhej," dodal Chudoba.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]