Autor textu: TASR
29.11.2022

ISP: Počítače zvyšujú čitateľskú gramotnosť znevýhodnených žiakov

Školy musia žiakov pripraviť na povolania, ktoré ešte nevznikli a na používanie technológií, ktoré ešte neboli vyvinuté, vyhlásil rezort.

Ilustračná snímka, FOTO TASR - Michal Svítok

Bratislava 29. novembra (TASR) - Deťom, ktoré navštevujú školy, kde viac ako 50 percent žiakov pochádzalo z rodín poberajúcich dávku v hmotnej núdzi, sa vďaka dostupnosti počítačov zlepšila čitateľská gramotnosť až o 0,25 štandardnej odchýlky. Vyplýva to z analýzy Inštitútu sociálnej politiky (ISP), ktorý zmapoval informatizáciu slovenského školstva. TASR o tom informoval tlačový odbor Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.
      
"Kľúčovú úlohu v príprave detí na pracovný trh budúcnosti bude zohrávať pripravenosť škôl efektívne reagovať na zmeny a potreby na trhu práce. Školy musia žiakov pripraviť na povolania, ktoré ešte nevznikli a na používanie technológií, ktoré ešte neboli vyvinuté," vyhlásil rezort. Vďaka informatizácii v slovenskom regionálnom školstve klesol počet študentov na jeden počítač z 12,2 v roku 2004 na 2,3 študenta na počítač v roku 2021.
      
"Na základe výsledkov tejto analýzy sa preto odporúča zabezpečiť dostupnosť digitálnych technológií pre deti zo znevýhodneného prostredia," uviedli z rezortu. Rovnako odporučili identifikovať účinné spôsoby integrácie informačných a komunikačných technológií do vzdelávacieho procesu na hodinách matematiky a prírodovedy. Zároveň poradili hodnotiť vplyv dostupnosti výpočtovej techniky na širší okruh zručností žiadaných na trhu práce.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]