Bratislava 28. novembra (TASR) - Učitelia už nemajú byť jedinými nositeľmi vedomostí, ale skôr sprievodcami. Slovenské školy potrebujú výraznú zmenu a preto program Centra environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica Komenského inštitút učí pedagógov a vedenia škôl, ako s využitím koučingu zlepšiť komunikáciu a vzťahy so žiakmi, kolegami, ale aj rodičmi. TASR o tom informovala komunikačná manažérka CEEV Živica Eva Sládková.
Najnovšie vzdelávanie ich naučí, ako viac aktívne počúvať, pýtať sa a menej radiť. Namiesto odovzdávania hotových riešení môžu pomôcť nachádzať žiakom a kolegom ich vlastné riešenia a prevziať zodpovednosť za svoje rozhodnutia. "Sme presvedčení, že v škole 21. storočia je potrebné komunikovať a motivovať inak ako v minulom storočí. Šírením koučingu do škôl pomáhame pedagógom rozvíjať rešpektujúcu komunikáciu, ktorá mení direktívny prístup na partnerský a postupne môže pomôcť zmeniť klímu celej triedy alebo školy," povedal Radoslav Plánička z Komenského inštitútu.
Koučovací prístup má v školskom prostredí potenciál. Potvrdzujú to aj skúsenosti absolventov Komenského inštitútu.
Komenského inštitút má v hlavnej náplni vzdelávanie a podporu pedagógov, aby dokázali celostne rozvíjať žiakov pre život v 21. storočí. Na budúci rok otvára ďalší koučovací výcvik pod vedením medzinárodne certifikovaného kouča Tomáša Peška. Preto aktuálne otvoril prihlasovanie do šesťmesačného výcviku určeného pre pedagógov, školských psychológov, vedúcich a iných pracovníkov základných, stredných a vysokých škôl. Vzdelávanie začne vo februári 2023.