Bratislava 4. apríla (TASR) - Pandémia nového koronavírusu poznačila aj vyučovanie telesnej výchovy. Niektorí telocvikári posielajú cvičenia, ktoré majú deti vykonať. Ale posielajú sa aj zadania teoretického charakteru, napríklad o výžive, rôznych športoch či pravidlách. Pre TASR to uviedol David Zeman, ktorý stojí za portálom Telocvikari.sk.
Ako tvrdí, vyučovanie telesnej výchovy sa menilo podľa aktuálnej situácie v súvislosti s ochorením COVID-19. "Začiatkom školského roka prebiehalo vyučovanie relatívne normálne. Potom prišlo odporúčanie, aby sa učila telesná výchova len teoreticky," povedal. Ako tvrdí, niektorí telocvikári to vzali doslovne a učili napríklad o zdravej výžive či pravidlách rôznych športov a iní hľadali spôsob, ako deťom dopriať pohyb. "Jesenné počasie to umožňovalo. Robili sa rôzne pohybové aktivity s rozstupmi a aspoň prechádzky na čerstvom vzduchu," povedal.
Ako sa dá učiť telesná výchova aj na diaľku, zverejňuje Zeman aj na webe telocvikari.sk. "Vo videu sa podelil o svoje skúsenosti Martin Dovičák, ktorý vyučuje telesnú výchovu na vysokej škole. Využíva sa pritom aplikácia Strava. Učiteľ si založí virtuálnu triedu a študenti sa do tejto triedy prihlásia. Aplikácia cez mobilný telefón zaznamenáva pohybovú aktivitu žiaka," povedala Zeman. Telocvikár tak má podľa jeho slov prehľad, kto športuje a kto nie.
Dištančné vzdelávanie cez moderné technológie podľa Zemana objavuje nové otázky. "Zatiaľ neexistujú oficiálne usmernenia a odpovede na ne. Napríklad, kto je zodpovedný za žiaka, ktorý si z domu ide zabehať, aby splnil domácu úlohu," poznamenal.
Zeman tvrdí, že žiakom chýba pohyb a fyzické aktivity v dnešnej dobe tak, ako nikdy predtým. "To, čo deti potrebujú, je pohyb. Ak sa však má učiť niečo teoretické, malo by to dávať zmysel," povedal s tým, že jemu dáva zmysel učiť o zdravej výžive a napríklad o tom, ako pracuje ľudské telo, ako reaguje na športovanie a nešportovanie či práca s pulzovou frekvenciou.