Bratislava 28.11.2020 (Skolske.sk)
Prebiehajúca pandémia koronavírusu v Spojených štátoch sa odrazila aj na tržbách obchodných prevádzok, väčšina zákazníkov upustila od nakupovania v obchodoch a radšej uprednostnila online nákupy z pohodlia domova, informujú o tom štatistiky Adobe Analytics.
Práve štvrtý novembrový piatok, známy skôr ako Black Friday, je v Spojených štátoch najrušnejšie obdobie roka pre obchody a prevádzky, pred ktorými ešte pred otvorením čaká masa ľudí pripravená pobiť sa o zlacnený tovar rôzneho druhu.
Pandemická situácia v Spojených štátoch amerických však donútila ľudí uskutočniť svoje vianočné nákupy online, pričom internetový predaj zaznamenal oproti minulému roku nárast takmer o štvrtinu. Američania počas Black Friday minuli 5,1 miliardy dolárov, čo je o 21,5% viac ako vlani.
Herné konzoly, kuchynská či domáca elektronika boli najvyhľadávanejšími komoditami medzi ľuďmi, ktorí sa pripravujú na zimné obdobie z väčšej časti strávené doma.
Okrem iného, aj nakupovanie v roku 2020 bolo do veľkej miery ovplyvnené globálnou pandémiou a predajcovia boli nútení venovať viac pozornosti online predaju. Reťazce Walmart a Target začali so zľavovými akciami už v polovici októbra a predĺžili jednodňové predaje zľavneného tovaru, aby predišli masovému chaosu priamo v predajniach, píše CNBC.
Napriek nepriaznivej situácii sa majitelia obchodov nemusia obávať poklesu tržieb. Americká National Retail Federation (Národná maloobchodná federácia) uvádza, že tržby zo sviatočného nakupovania vzrastú medziročne o 3,6 až 5,2%, teda 755,3 miliardami a 766,3 miliardami dolárov. Počas uplynulých rokov tieto tržby vzrástli v priemere o 3,5%.