Autor textu: Ester Viktória Ziffová
01.05.2020

Komentár: Mama má Emu a Ema má nefunkčnú online výučbu

Pred koronou aj počas nej. Školstvo nefunguje už pár rokov. 

Foto: text

Bratislava 1.05.2020 (Skolske.sk)

Korona odhalila viac ako len úniky zo štátnych rezerv a neschopnosť povolaných riešiť problematiku rómskych osád ľudsky. Zrak nám vytrela naším školským systémom. A dnes si už nikto nemôže byť istý, či bude niekedy vidieť rovnako. Rovnako zle. 

Adam v škole nesedel, abecedu nevedel

​​​​​​​Maturanti sa tešia, že bez väčšej námahy zmaturovali a vysokoškoláci chcú petíciou zrušiť štátnice. Pred pár mesiacmi sci-fi, dnes bežná realita pri ktorej úplne zabúdame na všetky deti, ktoré sa nestihli zachrániť a budúci rok nastupujú do stále rovnako nefunkčnej školy. Nápad online výučby, ktorú organizujú učitelia, ktorí si počas školského roka nevedeli zapnúť projektor, znie skôr ako vtip. Karanténa týmto učiteľom priniesla možnosť zoznámiť sa s 21. storočím a preniesla ich do novej dimenzie improvizovanej výučby, na ktorú ich nikto nikdy nepripravil, napriek tomu, že internet je našou súčasťou už pár rokov. Lekárov, právnikov, no najmä deti učia základným vedomostiam. V škole sa predsa učia len dôležité veci ktoré budú potrebovať do života. Či nie? Dnes by sme sa však nemali pozastavovať nad tým, aké absurdnosti sa podľa smerníc učia, ale aké dôležité témy sa kvôli korone neučia. A pravdepodobne sa ani nedoučia. Znova sa potvrdilo, že rozbehnutý vlak už nemožno dobehnúť. Nikdy.
​​​​​​​
Ak  niekto v škole chýba, má si vypýtať poznámky a všetko sa doučiť. A to bude, vďaka pretlaku tém, ktoré sa prebrať musia, platiť aj v prípade, že školu vynechá kvôli svetovej pandémií. Slovami učiteľa- „aj keby traktory padali“.

Jednotka zadarmo

Decká prišli aj o tú jedinú motiváciu, kvôli ktorej sa učili. Známky. V škole sa občas stane, že niekto počas testu podvádza, no a pri online výučbe sa občas stane, že niekto nepodvádza. Lebo dôležitejšie ako to, či preberanú tému študent pochopí je to, akú známku dostane. Učitelia dostali od žiakov šach-mat, nemajú ako odkontrolovať, či písomku vypracovávajú naozaj samy. Dozorcov môžu robiť len rodičia na home-office, no tí väčšinou nechcú obrať svoje deti o možnosť dobrých známok. Lebo, ako je to už spoločnosti známe, neučíme sa pre seba ale pre známky. Pretože tie v tomto prehnitom  štáte Dánskom definujú kým sme, čo zvládneme a čo z nás bude. A aj keď toto neľahké obdobie zmenilo veľa vecí, v júli znova uvidíme premnožený druh rodiča, ktorý sa pýši samými jednotkami svojho potomka. A je jedno, ako sa k jednotkám dostal. Vždy to bolo jedno.

Tento príbeh má kolektívneho hrdinu, epidémia ukázala, že sme vinní všetci. Systematicky sme sa prestali zaujímať o to, ako to v škole vyzerá a večne sme sa rozčuľovali, prečo si tí flákači, s dvojmesačnou letnou dovolenkou, stále pýtajú vyšší plat. A pýtali sa toľkých ministrov, že mi ani riadky nestačia. Nejako sme si však nevšimli, že nechceli peniaze len pre seba, ale chceli ich aj aby mali lepšie podmienky pre prácu. Peniaze pre systém. Pre ten chudobný systém, ktorý ich teraz, kvôli našej ignorancii tak veľmi sklamal. Ostáva nám len veriť v ďalšieho ministra, ďalšiu reformu a ďalšie smernice. Čas totiž vylieči všetky rany. No a to musí byť bez pochýb pravda, naučila som sa to totiž v škole.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]