Bratislava 14.02.2020 (TASR)
Motivovať zamestnancov firmy, aby sa správali ekologickejšie, bolo cieľom národného finále súťaže Innovation Camp medzinárodného projektu Aspire. Celodenná stredajšia (12.2.) súťaž, ktorej sa zúčastnilo asi 100 študentov, mala byť skúsenosťou stimulujúcou ich tvorivé a inovatívne zručnosti. TASR o tom za vzdelávaciu organizáciu Junior Achievement (JA) Slovensko informovala Katarína Palečková.
Súťaž sa konala v Košiciach a bola určená pre študentov JA Firiem. Finalisti dostali úlohu vymyslieť spôsob, ako motivovať zamestnancov firmy AT&T Global Network Services Slovakia správať sa ekologickejšie s využitím moderných technológií a sociálnych sietí. Päťčlenné tímy, ktorých členovia sa predtým nepoznali, mali nájsť najlepšie riešenie a prezentovať ho porote. Počas celej súťaže mali žiaci k dispozícií aj mentorov z uvedenej spoločnosti.
Víťazný tím zaujal aplikáciou s názvom Q, ktorú firma používa. Prostredníctvom nej študenti navrhli rozdeliť oddelenia na tímy, ktoré sa môžu zapojiť do súťaží a spoločne dosiahnuť rôzne úrovne odmien. Body by získavali napríklad za to, ak by do práce jazdili na bicykli. „Súťaž mi priniesla nové kontakty, čo považujem za to najdôležitejšie, a skúsenosti, ktoré dokážem v budúcnosti zužitkovať. Nápad bol jedinečný tým, že naša aplikácia je niečo nové, inovatívne a nadväzuje už na existujúcu aplikáciu, a preto nie je finančne tak náročná,“ povedal Erik Tomko z Gymnázia na Alejovej v Košiciach. Víťazný tím tvorili aj Dávid Dorko zo Súkromnej strednej odbornej školy na Postupimskej ulici v Košiciach, Sabina Goliašová z Gymnázia na Komenského ulici v Lipanoch, Dominika Sviečková zo Súkromného gymnázia na Oravskej ulici v Žiline a Alexandra Židovská z košického gymnázia na Trebišovskej ulici.
Súťažný tím na druhom mieste navrhol výmenu LED svietidiel vo všetkých priestoroch firmy, zavedenie zberných nádob na odchyt dažďovej vody, ktorá sa dá využiť na splachovanie toalety, ale aj dotácie na mestskú hromadnú dopravu či bikesharing.
Tretí najúspešnejší tím navrhol motivujúci bodový systém, ktorý funguje na podobnom princípe ako súťaž o najlepšieho zamestnanca. Body je možné získať napríklad využitím verejnej prepravy alebo použitím limitovaného počtu papiera.
Cieľom súťaže bolo motivovať študentov, aby sa stali úspešnými na trhu práce, ale tiež podporiť kreativitu a cieľavedomosť u žiakov po celom Slovensku. „Každý rok pri tvorbe zadania na túto súťaž berieme do úvahy aktuálne témy, ktorým sa naša spoločnosť venuje. Vždy ma však prekvapí nadhľad a znalosť mladých ľudí, ktorí prídu s kreatívnymi a zaujímavými riešeniami na spoločenské problémy,“ povedala riaditeľka JA Slovensko Eva Vargová.
Dodala, že súťaž v spolupráci s uvedenou firmou je pre študentov príležitosťou na lepšie pochopenie toho, aké problémy rieši medzinárodná spoločnosť. V tejto spolupráci uskutočnili súťaž po prvýkrát v tomto školskom roku.