Bratislava 18. septembra (TASR) - Diskusia k návrhom školských zákonov je podľa podpredsedu parlamentného školského výboru Jozefa Habánika (Smer-SD) vecná, konštruktívna, aj kritická. Myslí si, že rezort školstva viedol a vedie trpezlivú diskusiu so všetkými zapojenými aktérmi. Balík siedmich zákonov sa podľa neho navzájom prelína.
„Každý zriaďovateľ musí dbať o to, že školu a školské zariadenie, ktoré bolo vložené do siete, preberá do plnohodnotnej starostlivosti a musí si ten ekonomický aj sociálny model nastaviť tak, aby škola mohla poskytovať požadovanú úroveň kvality vzdelávania, a to bez rozdielu na to, o aký typ zriaďovateľa ide,“ povedal Habánik počas diskusie v pléne Národnej rady (NR) SR k návrhu zákona o financovaní škôl a školských zariadení.
Poslanec si myslí, že ministerstvo školstva v rámci medzirezortného pripomienkového konania rokovalo so socioekonomickými partnermi a trpezlivo diskutovalo o zásadných pripomienkach. „Skúsme sa pozrieť na tento balík, ktorý je na seba nadväzujúci, prelínajúci sa, integrujúci, ktorého cieľom je zlepšiť stav nášho školstva. Ruka v ruke musí ísť s tým aj financovanie,“ povedal Habánik.
Opozičný poslanec Martin Šmilňák (KDH) považuje Habánikove vyjadrenia o diskusii za pokrytecké. Poukázal na to, že návrhy prišli do medzirezortného pripomienkovania na konci júna, keď majú zriaďovatelia úplne iné povinnosti. Odkázal koalícii, že opozičným poslancom v rámci rozpravy zobrala 85 percent času, pretože poslanci boli pripravení na diskusiu ku každému zákonu zvlášť. Kritizuje, že diskusia o siedmich zákonoch sa zlúčila do jednej rozpravy. Šmilňák pripomenul, že veľké zákony o zmenách v materských školách, vysokých školách, povinnej maturite, obvodoch, či financovaní dali do jednej rozpravy. Myslí si, že tak chce koalícia „zalepiť ústa všetkým, ktorí majú k tomu čo povedať“.