Základná škola s materskou školou Sedlice sa vďaka podpore Nadácie SPP pustila do výnimočného projektu, ktorým sa snažila zmeniť spôsob výučby, prepojiť predmety a pootvoriť dvere novým možnostiam rozvoja detí. Počas piatich mesiacov sa žiaci I. a II. stupňa zapájali do projektového vyučovania s využitím virtuálnej reality (VR), ktoré bolo zamerané na rozvoj sociálnych a emocionálnych zručností. V centre pozornosti boli témy duševného zdravia, inklúzie a zdravého životného štýlu.
„Vďaka projektu sa VR dostala do viacerých predmetov ako geografia, vlastiveda, informatika, telesná výchova či technika. Snažili sme sa kázať, že moderné technológie môžu byť výborným nástrojom pri podpore empatie, sebarozvoja a spolupráce,“ uvádza koordinátorka projektu Mgr. N. Rimáková.
Škola z grantu nakúpila VR okuliare, odznakovač a komponenty k nemu. Vyučovanie sa zmenilo na zážitok – žiaci si napríklad pomocou VR mohli vyskúšať situácie, ktoré rozvíjajú ich schopnosť riešiť konflikty, zvládať emócie alebo vnímať svet očami iných.
Naše pokroky sme zaznamenávali prostredníctvom stránky školy, na sociálnych sieťach, či rôznych spoločných aktivitách, kde sme sa snažili zapojiť aj komunutu. Výsledky projektu boli prezentované aj na záverečnom ukončení projektu, ktorý bol prístupný pre širokú verejnosť so sprievodnými materiálmi s logom Nadácie SPP.
Spolupráca s Nadáciou SPP bola pre školu nielen finančným impulzom, ale aj prejavom dôvery a podpory inovatívneho prístupu k vzdelávaniu. Škola plánuje vo využívaní VR pokračovať, vytvárať nové aktivity, zdieľať ich s inými školami a podporovať komunitu pedagógov, ktorí chcú meniť vzdelávanie k lepšiemu.
Veríme, že inšpirujeme aj ďalšie školy a ukážeme, že keď sa spoja nápad, technológia a podpora, dokážeme urobiť veľké veci aj v malom prostredí.