Oficiálny portrét prezidenta SR je možné objednať TU
Autor textu: TASR
31.01.2025

Slovenská únia špeciálnych a inkluzívnych pedagógov navrhuje zmeniť systém známkovania na trojstupňový model

Ako doplnila podpredsedníčka únie Hana Černická, motivácia detí učiť sa často vychádza zo známky, čo podľa jej slov nepovažujú za adekvátne a zmysluplné pre neskoršie zaradenie sa do pracovného života.

Ilustračná snímka. Foto: TASR

Bratislava 31. januára (TASR) - Slovenská únia špeciálnych a inkluzívnych pedagógov (SÚŠIP) navrhuje zmeniť systém známkovania žiakov na trojstupňový model. Ten poskytuje informáciu, s akou úrovňou vedomostí prechádza žiak do ďalšieho ročníka. Vedomosti môžu byť štandardné, nadštandardné alebo blížiace sa k štandardu. Toto hodnotenie je pritom nevyhnutné doplniť aj slovným hodnotením. TASR o tom informovali zo SÚŠIP.
        
"Je deň polročných vysvedčení. Pre mnohé deti, rodičov, ale aj pre pedagógov je to obdobie stresu či pocitu neprimerane ohodnotenej práce za prvý polrok školského roka. Špecificky sú známky neraz neobjektívnym ohodnotením práve pre deti, ktoré majú špeciálne potreby," uviedla predsedníčka SÚŠIP Svetlana Síthová.
        
Ako doplnila podpredsedníčka únie Hana Černická, motivácia detí učiť sa často vychádza zo známky, čo podľa jej slov nepovažujú za adekvátne a zmysluplné pre neskoršie zaradenie sa do pracovného života. "Aj v práci máme rôzne formy hodnotenia výkonu, ktoré sú postavené na komplexnosti a spätnej väzbe, aby sme vedeli, na čom máme pracovať," podotkla.
        
Z únie vysvetlili, že návrh trojstupňového hodnotenia dáva priestor dieťaťu, učiteľovi i rodičovi hľadať prirodzenú motiváciu a stavať na reálnych záujmoch a silných stránkach dieťaťa. Tieto má podľa nej každé dieťa iné. Tento typ hodnotenia zároveň pomôže odbúrať neprimeranú psychickú záťaž dieťaťa z hodnotenia, dodali.

Február 2025

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
-
-
Napíšte nám [email protected]