Výstavný projekt Veroniky Serhiichuk vznikol pôvodne ako školská práca počas odbornej praxe s agentúrou Mullen Lowe GGK, ktorej cieľom bolo vytvoriť originálnu PF s témou „Budúcnosť tvojimi očami“. „Prvé, na čo som myslela, bolo to, ako nový rok privítajú moji kamaráti z Ukrajiny vo vojnových podmienkach. Chcela som ukázať kontrast medzi životom mojich známych z bombardovaných miest a tým našim na Slovensku. Pracovala som s fotografiami z Ukrajiny, ktoré urobil môj priateľ, ktorý dobrovoľne vstúpil do armády, moji známi a použila som aj fotky od rodiny môjho spolužiaka. Tie som doplnila zábermi z vlastného mobilu, vytvorenými počas mojich prechádzok Bratislavou,“ hovorí o myšlienke svojej série autorka Veronika Serhiichuk. Študentka Školy dizajnu dnes žije normálny život v hlavnom meste Slovenska. Vojnu na Ukrajine, odkiaľ pochádza, však intenzívne vníma.
Svoju študentskú prácu autorka po konzultáciách s pedagógmi rozvinula do výstavného projektu, ktorý môžu ľudia vidieť vo verejnom priestore vo februári a marci tohto roka. Vďaka podpore Veronikinej školy, BKIS a tlačiarni Bittner Print, vystavuje mladá študentka priemyselného dizajnu svoju sériu fotografií v čase výročia ruskej invázie na Ukrajinu v šiestich vitrínach v podchode na Klariskej a na dvanástich citylightoch v centre Bratislavy. Výstava, ktorú organizuje Škola dizajnu v spolupráci s Bratislavským kultúrnym a informačným strediskom (BKIS), sa koná v čase 2. výročia vpádu ruských vojsk na územie Ukrajiny. Sériu fotografií môžete vidieť do 4. marca vo vitrínach v podchode Klariská a na citylightoch v Bratislave.
Kým my žijeme bežný život vo vlastných domovoch, len pár kilometrov od nás ľudia o svoje domovy prichádzajú. Je veľmi dôležité pripomínať si, že vojna u našich susedov je aj po dvoch rokoch dennodennou realitou.
„Vojna na Ukrajine, žiaľ, stále trvá. Akoby sme si už na ňu zvykli a možno prestávame byť citliví. Ale to, že vojna je a že je blízko, je krutý a smutný fakt, na ktorý sa rozhodla upozorniť ukrajinská študentka. Veronika využila jednoduchý princíp porovnania, ktorý funguje výborne. Je až mrazivo presný a otvára nám oči,“ hovorí o autorkinej práci Peter Ižo z reklamnej agentúry Mullen Lowe GGK, ktorá v rámci svojej iniciatívy Fall in Lowe Academy, zameranej na podporu mladých kreatívnych talentov spolupracuje na odbornej praxi so Školou dizajnu, kde Veronikin projekt vznikol.