Bratislava 7. decembra (TASR) - Žiaci na vyše 180 slovenských stredných školách (SŠ) študujú od septembra inovovaný vyučovací predmet "Cvičná firma 2.0: zodpovedné a inovatívne podnikanie". Jeho zámerom je priblížiť im reálne podnikateľské prostredie v priebehu jedného školského roka.
"Nové osnovy a príručka nesú so sebou vlnu prelomových zmien, ktoré sú pod záštitou Štátneho inštitútu odborného vzdelávania (ŠIOV) postupne implementované na 180 stredných školách po celom Slovensku," uviedla Gabriela Horecká zo ŠIOV s tým, že predmet sa vyučuje s alokáciou tri až päť hodín týždenne.
Riaditeľ ŠIOV Branislav Hadár priblížil, že nové osnovy vedú žiakov k tomu, aby vnímali svet v jeho komplexnej previazanosti, uvedomovali si svoju doležitú úlohu v ňom a vedeli aktívne využívať vedomosti a zručnosti v prospech spoločnosti.
"Vďaka inovácii v osnovách predmetu, ktorý má na Slovensku vyše 50-ročnú tradíciu, sa zo študentov stávajú empatickejší, vnímavejší a rozhľadenejší lídri zodpovedného podnikania budúcnosti, ktorí myslia hodnotovo a zodpovedne," skonštatovala riaditeľka organizácie Hekima a spoluautorka novej metodiky Ivana Uličná.
Nový vzdelávací model vzbudil záujem Svetovej asociácie cvičných firiem o implementovanie slovenských inovácií v predmete Cvičná firma aj v ďalších krajinách. Španielsko a Nemecko už s organizáciou Hekima spolupracujú na prevzatí prvkov nových slovenských osnov. Záujem o spoluprácu prejavilo aj Dánsko či Taliansko.
V rámci predmetu "Cvičná firma 2.0: zodpovedné a inovatívne podnikanie" sa študenti oboznámia s rôznymi pojmami. Následne spoločne hľadajú globálny alebo lokálny problém, ktorý chcú svojím podnikaním riešiť. Nápady premenia do podoby sociálneho podniku, firmy s verejnoprospešným účelom alebo iného druhu firmy, ktorá je hodnotovo orientovaná a udržateľná.