Bratislava 13. februára (TASR) - Slovenská komora učiteľov (SKU) sa vyhradzuje voči návrhu zavedenia povinného inovačného vzdelávania pre učiteľov materských škôl, ktorý je súčasťou novely školského zákona. Komora označila návrh za diskriminačný pre učiteľov materských škôl, ktorým sa ako jedinej skupine pedagógov ukladá povinnosť absolvovania konkrétneho typu inovačného vzdelávania každých sedem rokov. TASR o tom informoval prezident SKU Vladimír Crmoman.
"Zároveň ich ako jedinú skupinu učiteľov vymanili z nároku na príplatok, čo je zarážajúce a dehonestujúce, pričom učiteľky materských škôl na rozdiel od učiteľov iných stupňov škôl nemajú iné možnosti získania príplatku," poznamenali zo SKU. Spolu s ďalšími organizáciami sa SKU zúčastnila 6. februára na rozporovom konaní k predmetnému návrhu, ktorý podľa ich slov odmietli aj ďalšie profesijné združenia. "Návrh má ambíciu zvýšiť kvalifikáciu učiteliek materských škôl prostredníctvom 50 - 100-hodinových školení s nejasným obsahom a pochybnou kvalitou každých sedem rokov, pričom sa opiera o argument pribúdania detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami do materských škôl. Iné skupiny škôl to tak nemajú," objasnila SKU.
Reforma vyplýva z míľnikov plánu obnovy, kde sa Slovensko zaviazalo zvýšiť kvalifikáciu učiteľov materských škôl a zaviesť študijné programy pre predprimárne vzdelávanie na vysokých školách. SKU si myslí, že 50 hodín školenia je výsmechom všetkým, ktorí sa snažia o inklúziu.
SKU sa obracia na poslancov Národnej rady SR a žiada ich, aby pozmeňovacím návrhom aspoň poopravili návrh novely zákona v predmetnej záležitosti do podoby, ktorá nebude diskriminujúca. A vzhľadom na nedostatok pedagógov materských škôl a ich nízke ohodnotenie ich nebude vynímať z nároku na príplatok za inovačné vzdelávanie.