ZŠ Janovce Halloween - spoznávať tradície krajiny, ktorej jazyk sa učíme, príprava halloweenskej výzdoby v triede, čítať text s porozumením, riešiť úlohy. Žiaci si prehlbujú svoje vedomosti najmä z anglického jazyka. Poznatky z hodín si fixujú prostredníctvom inovatívnych metód, zároveň zlepšujú svoje schopnosti pri práci s IKT. Hodiny prebiehajú najmä hravou formou, učíme sa komunikovať navzájom, čítať zaujímavé články s porozumením, zlepšujú sa sociálne vzťahy v triede.
Anglický jazyk
Program Alf - práca na počítači formou testovacieho programu, upevniť naučené poznatky. Slovesá - určiť spôsob - poznať a vedieť určiť slovesnú kategóriu. Vyhľadať v texte slovesá, vedieť sa opýtať. Vedieť základné poznatky o vetných členoch, znázorniť pomocou grafu danú vetu. Vyhľadať v literárnom texte - vetné členy podmet a prísudok - určiť správne prísudok či je slovesný, alebo sloveso menný. Podstatné mená - určovanie vzorov podstatných mien. Určovanie gramatických kategórií.
Rozvoj pamäte, pozornosti, poznávacích schopnosti, vnímania, rozvoj komunikačných schopností . Čítanie detských časopisov - rozširovať slovnú zásobu, vedieť sa orientovať v texte, rozvíjať čítanie s porozumením, pomocou ilustrácie uhádnuť hádanku.
Príprava na T5 - so žiakmi sme si spoločne prešli minuloročný test z monitoru.
Pukanové podstatné mená - žiaci si zábavnou formou zopakovali rod a číslo podstatných mien.
Čítanie s porozumením - Danka a Janka - žiaci si prečítali krátky text a odpovedali na otázky, ktoré súviseli s literárnou ukážkou.
Spodobovanie, vety podľa obsahu a melódia viet - so žiakmi sme si zopakovali delenie spoluhlások - znelé a neznelé. Spoločne sme určovali, kde v slovách dochádza k spodobovaniu.
Vychádzky do okolia obce boli zamerané na pozorovanie a opis zmien počasia. Pri vyučovaní v prírode sme opakovali súhvezdia, planéty aj matematické rovnice.
Asertívna a efektívna komunikácia – vedieť pracovať s textom, rozoznať asertívnu komunikáciu od efektívnej, vedieť rozdiely, využiť v praxi. Spodobovanie spoluhlások – práca s pracovným listom, vyhľadávanie správnych odpovedí a práca s textom. Zopakovať si znelé a neznelé spoluhlásky. Interpunkcia – interpunkčné znamienka, doplniť vhodné interpunkčné znamienka do textu v pracovnom zošite. Určiť správnu melódiu vety či ide o stúpavú, alebo klesavú. Encyklopédia zvierat -práca s textom, vyhľadávať odborné slová, archaizmy, neologizmy práca v skupinách, vedieť zapamätať si základné informácie. Písanie veľkých písmen, písanie čiarok – práca s textom. Vedieť vyhľadať všeobecné a vlastné podstatné mená.
ZŠ Jarná Poprad Počas októbrových aktivít sa žiaci venovali kreatívnym aktivitám a zdokonaľovali sa v čítaní anglickej literatúry. Tvorili jednoduché básničky s jesennou tematikou a spoločne si vytvorili plagát s básňami. Spoločne sme oslávili sviatky všetkých zosnulých a Halloween tvorbou kreatívnych masiek a dekorácií. Nezabudli sme ani na outdorové aktivity a boli sme sa spoločne poprechádzať po historickom centre Spišskej Soboty. Zachytené momenty sú na tomtolinku: https://drive.google.com/drive/folders/1vzi3Au1x5nrRwAUOfFtK2Re0XMpeGwUy?usp=sharing
Na tomto linku je video z pokusu výroby faraónového hada https://youtu.be/L288c02Q8Ng - ako sme čarovali – Poprad ZŠ Jarná Počas novembra sme sa venovali STEM vzdelávaniu na škole a počas projektových hodín sme robili zábavné pokusy s chémiou a učili sme sa o prírode s odborníkom. Boli sme aj na výlete v Smokovci, kde sme mali možnosť navštíviť ľadový dom a učiť sa o architektúre a stavaní chrámov v Jeruzaleme s náboženskou tematikou.
ZŠ Krížová Ves Počítame eurá a centy - finančná gramotnosť, vedieť sčítať a odčítať eurá a centy v bežnom živote, Kladné desatinné číslo – vedieť zapísať a čítať desatinné číslo, Rád číslice v jeho zápise - určovať rád číslic v desatinnom čísle, Rozvinutý zápis desatinného čísla - zapísať desatinné číslo v desiatkovej sústave , Desatinné zlomky - vytvoriť z desatinného čísla desatinný zlomok a naopak, Zobrazenie desatinného čísla na číselnej osi - vedieť určiť na číselnej osy desatinné čísla Využívanie rôznych foriem, metód a pomôcok aby sme žiakom umožnili lepšie zapamätanie si učiva a zároveň motivácia k vzdelávaniu sa seba samého. Tieto aktivity pomáhajú žiakom lepšie sa orientovať v učive a nám učiteľom dávajú možnosť kreativity a inovatívnosti vo vzdelávaní sa našich žiakov. ZŠ Ľubica V Mesiaci október sme využili slnečné počasie na práca so žiakmi v exteriéri, vyučovania v prírode, návšteva skanzenu v Pribyline. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, environmentálna výchova, pozorovanie zvierat, následná maľba a prepájanie so vzdelávaním. Skanzen v Pribyline -múzeum ľudovej architektúry a stredovekých staviteľských pamiatok regiónu Liptov. Vzdelávanie pomocou názorných ukážok, ako sa žilo v minulosti, environmentálna výchova. Opakovanie samohlások A, E, I, O, u, U, osvojiť si písanie malých a veľkých tvarov písmen, dodržiavať veľkosť a správny tvar v riadku. Pripísať písaný tvar k tlačenému písmenu, didaktickými hrami dopísať písmeno k obrázku, písať dĺžne nad samohlásky. Didaktická hra: Všetko spí, Prišla k nám teta z Ameriky, Hádž loptičku a povedz slovo...
Úprava materiálov, príprava nástenky, zavedenie cvičných zošitov, vlastná pomôcka na výučbu - stavebnica Lego, guľôčky, násobky do 100.
Využívanie rôznych didaktických aj interaktívnych pomôcok ako inovatívna forma vzdelávania žiakov. pozíciu hlásky v slove v zvukovej i písanej forme - osvojiť si písanie malých a veľkých tvarov písmen - pripísať k tlačenému tvaru písmena písaný tvar - skúsiť písať tlačené tvary.
Využitie interaktívnej pomôcky na cvičenie pozornosti, pamäte aj samostatnosti. Rozvíjanie slovnej zásoby pri opise obrázka s využitím slovies. V rámci projektu Učíme sa inovatívne som mala za cieľ zvýšiť vedomosti žiakov, ich vzdelávanie i výchovu v rámci školy i mimo nej, zvýšiť ich kvalifikáciu a gramotnosť.Oboznámiť žiakov i rôznymi vzdelávacími štýlmi, doučiť ich základné i rozširujúce učivo. Zvýšiť ich motiváciu o vzdelávanie i ich rodičov, aby sa zaujímali o ich činnosť a výsledky.Počas projektu sa mi podarilo pracovať s homogénnou skupinou žiakov z rómskej osady v Ľubici, ktorí navštevujú ZŠ Ľubica. Boli to žiaci vo veku od 6, 7 rokov do 14,15 rokov. Najdlhšie som pracovala so žiakmi v skupine I.B, II.B, III.B triedy. Podarilo sa mi naučiť ich písať, počítať a čítať v rámci predpísaného učiva. Ani jeden žiak z triedy nepotrebuje integráciu kvôli poruchám učenia, každý jeden žiak, ktorý sa zúčastnil projektu ovláda slovenskú abecedu, hlásky a ich rozdelenie, učí sa vybrané slová , ráta do 100, učí sa malú násobilku, pozná počtové operácie, číta plynule a ticho, vie rozprávať a opísať príbeh, dej. Ovláda pravidlá správania v prírode, na výletoch, v autobuse, vie sa vyjadrovať, požiadať o informácie. So žiakmi sme sa zúčastnili mnohých aktivít, ktoré nás spojili. Prepojili učivo v škole a samotný život. Ukázali im aj iný život, príležitosti a to nielen v rómskej osade. Mohli porovnávať, zapojiť sa do rôznych súťaží, prezentovať sa na verejnosti, získali nové skúsenosti a zručnosti.Konkrétne zo 16 žiakov, ktorí pravidelne pracovali v projekte, 8 žiakov spĺňa všetky predpoklady zvládnutia učiva v primárnom vzdelávaní, vedia bez problémov čítať, písať a počítať. Ich výsledky sa zlepšili. 8 žiakov postupuje pomaly ,ale aj aktivity v projekte im pomáhajú a rozvíjajú ich znalosti a vedomosti. Naučili sa prejavovať, nehanbiť sa a pracovať na sebe. Tí, ktorí vôbec neovládali abecedu, čítanie, začali splývavo čítať, naučili sa postup pri násobení a delení. Pracujú na sebe a majú záujem o dobré výsledky. Samotná účasť v tomto projekte pomohla aj mne samej pri mojej práci. Zúčastnila som sa viacerých kurzov, dielní a školení, webinárov na rozvoj mojej kvalifikácie , praxe. Mohla som využiť pomôcky, učebné texty, materiál, ktoré sa zakúpili z projektu. Bola by som rada, keby sme mohli takto postupovať a pracovať i naďalej.