Oficiálny portrét prezidenta SR je možné objednať TU
Autor textu: TASR
28.09.2022

Ako učiť o lese? V Nitre o tom budú lesní pedagógovia z Národného lesníckeho centra diskutovať s učiteľmi

Okrem teoretických sekcií budú súčasťou konferencie aj workshopy. 

Ilustračná snímka. FOTO TASR

Nitra/Zvolen 28. septembra (TASR) - Viac než 100 slovenských aj zahraničných učiteľov, vychovávateľov, ale aj odborníkov z praxe – lesníkov a lesných pedagógov bude vo štvrtok a piatok (29. - 30. 9.) diskutovať v Nitre na tému Učenie o lese a udržateľnosť vo výchove a vzdelávaní. Konferenciu pod týmto názvom organizuje vo svojich priestoroch Katedra pedagogiky Pedagogickej fakulty Univerzity Konštantína Filozofa (PF UKF) v Nitre. TASR o tom informoval hovorca Národného lesníckeho centra (NLC) vo Zvolene Igor Viszlai. 

      "Konferencia je súčasťou výskumnej úlohy, podporenej Agentúrou na podporu výskumu a vývoja. Ide o pedagogicko-aplikačným výskum pedagogickej fakulty v Nitre, na ktorom spolupracuje aj s Centrom transferu poznatkov a lesnej pedagogiky NLC vo Zvolene," uviedol.

      Obom inštitúciám sa podarilo počas riešenia projektu akreditovať aj ďalšie vzdelávanie pre lesníkov – lesných pedagógov. "Tí následne programy lesnej pedagogiky, ktoré sú založené na zážitkovom učení, využívajú v spolupráci so školami. Programy majú svoju pedagogicko-didaktickú štruktúru a plnia viaceré ciele vyučovacích predmetov," pripomenul.

       Výsledky výskumu ukazujú, že prizývanie odborníkov z externého prostredia do škôl má kvalitatívny prínos v oblasti nových poznatkov o lese aj v utváraní povedomia o potrebe a ochrane prírody, a to rovnako pre žiaka aj učiteľa.

      Okrem teoretických sekcií budú súčasťou konferencie aj workshopy. Konať sa budú v novom zrekonštruovanom areáli PF UKF, v jeho externých učebniach, ktoré budú mať svoju premiéru.

      Podľa Viszlaia sa lesná pedagogika na Slovensku rozvíja už viac ako 20 rokov. Zmyslom projektu je overiť ju v praxi a dostať ju do povedomia pedagógov a študentov prostredníctvom pedagogicko-didakticky prepracovanej a výskumom overenej metodiky, s interdisciplinárnym prístupom výučby. Takýto prístup k edukácii môže v budúcnosti prispieť aj k posilneniu hodnôt, ako sú rešpekt a zodpovednosť za prírodu, životné prostredie, ale aj láska a empatia k všetkému živému.

November 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
Napíšte nám [email protected]