Bratislava 22. novembra (TASR) - Environmentálna výchova by mala byť súčasťou všetkých predmetov, všetkých stupňov vzdelávania a typov škôl. Čím skôr sa tým začne zaoberať, tým je väčšia šanca, že si žiak osvojí aktívny vzťah k životnému prostrediu. Uviedol to pedagóg a odborník na školstvo Ján Papuga.
Približuje, že učitelia sa ponáhľajú s predpísaným učivom, v súčasnosti je vyučovanie narušené aj pandémiou. Preto je podľa Papugu zložité budovať u žiakov systematickú, pravidelnú a intenzívnu environmentálnu výchovu a diskutovať s nimi o ochrane prírody.
"Obávam sa, že vo svete dospelých je plno zlých vzorov, ktoré môžu aj environmentálne gramotné dieťa ovplyvniť a odsunúť jeho ekologické zmýšľanie v prospech kapitálu, konzumu či vlastného pohodlia. A to sa veľmi ťažko ovplyvňuje z pozície pedagógov," poznamenal Papuga. Doplnil, že v porovnaní so staršou generáciou je záujem o životné prostredie na vyššej úrovni. Problémom je, že často zostávajú snahy o zlepšenie v teoretickej rovine.
Ukázať deťom, aký zmysel má starostlivosť o planétu, môže pomôcť aj knižná novinka "Mne na tom záleží". Publikácia je príručkou pre deti predškolského a školského veku, ktorým záleží na životnom prostredí. "Ponúka jednoduchý spôsob, ako získať nové vedomosti, ekologický prístup a tiež masku, ktorú si deti môžu nasadiť, ak sa budú správať ako praví hrdinovia zachraňujúci životné prostredie," informovala Martina Baumann z Vydavateľstva Nové mesto, ktoré knihu vydalo. Dodala, že kniha chce upozorniť, aká dôležitá je dnes úloha detí a mladých v problematike ochrany prírody.