Bratislava 12. novembra (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR vypracovalo stratégiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorú predložilo do medzirezortného pripomienkového konania.
Návrh stratégie predstavuje rámcový strategický dokument, ktorý prostredníctvom prioritných oblastí vymedzuje smerovanie verejných politík k dosiahnutiu zmeny v oblasti vzdelávania detí, žiakov a študentov k inkluzívnemu vzdelávaniu. "Dokument načrtáva základnú filozofiu inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní, ktorej cieľom je proinkluzívny vzdelávací systém, poskytujúci vzdelávanie všetkým deťom, žiakom a študentom bez rozdielu, rešpektujúc jedinečnosť a rozmanitosť každého jednotlivca a umožňujúci naplniť mu svoj potenciál na najvyššiu možnú mieru," uviedol rezort školstva v predloženom materiáli.
Nosnú časť stratégie predstavuje šesť prioritných oblastí pre dlhodobý rozvoj inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní v SR, rozpracovaných do jednotlivých strategických cieľov. Z nich bude vychádzať prvý akčný plán na obdobie 2022 – 2024.
Stratégia je prepojená s inými už existujúcimi dokumentmi rezortu školstva, ako napríklad Nultý akčný plán stratégie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní na rok 2021, Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania či jedným komponentom v rámci plánu obnovy. Ide o otvorený dokument, v budúcnosti ho bude možné upravovať a dopĺňať.
"Dlhodobým zámerom je vytvoriť prostredie naklonené inkluzívnemu vzdelávaniu, motivujúce školy stať sa inkluzívnymi a zároveň motivujúce rodičov, aby vnímali inkluzívne školy ako primárnu možnosť pre vzdelávanie svojich detí," dodal rezort školstva.