Autor textu: TASR
15.10.2021

Projekty zamerané na duševné zdravie pedagógov sa môžu uchádzať o grant

Školy alebo organizácie môžu na svoj projekt z grantového programu získať 2000 eur a projekty zamerané na spoluprácu viacerých škôl až 4000 eur.

Ilustračná snímka, FOTO TASR/AP

Bratislava 15. októbra (TASR) - Vytváranie bezpečného prostredia vzájomných vzťahov v škole, vzdelávanie v psychologických technikách, rozvoj emocionálnych a sociálnych zručností, prevencia syndrómu vyhorenia, akútneho stresu či úzkosti, zvládanie náročných krízových situácií u pedagogických pracovníkov a podobne. Projekty s takýmito témami sa môžu uchádzať o podporu v grantovom programe Zdravá duša školy, na ktorý Nadácia Orange vyčlenila celkovo 40.000 eur. Program je určený pre materské, základné a stredné školy. Zapojiť sa môžu i mimovládne neziskové organizácie venujúce sa téme duševného zdravia a spolupracujúce minimálne s jednou školou.
      
"Chceme podporiť projekty, ktoré im pomôžu zvládať neľahkú a v dôsledku pandémie aj mimoriadne náročnú situáciu, ktorej učitelia a kolektívy pedagógov čelia. Uvedomujeme si, že sa táto záťaž potenciálne prenáša na žiakov, rodičov, do komunity školy. Budeme radi, ak sa o duševnom prežívaní učiteľov a odborných pracovníkov bude hovoriť viac a vytvoria sa ďalšie efektívne formy pomoci," uviedla správkyňa nadácie Andrea Ungvölgyi.
      
Školy alebo organizácie môžu na svoj projekt z grantového programu získať 2000 eur a projekty zamerané na spoluprácu viacerých škôl až 4000 eur. Predložiť projekty je možné do 16. novembra 2021 v elektronickej forme prostredníctvom online systému egrant, ktorý obsahuje návod na registráciu, prihlásenie a inštrukcie k vyplneniu žiadosti.
      
Nadácia sa podľa slov jej správkyne zamerala na zmierňovanie negatívnych dôsledkov pandémie nového koronavírusu na psychickú pohodu populácie. Poukázala na to, že školskí psychológovia i poradcovia z liniek pomoci hovoria o narastajúcom počte pedagógov, ktorí vyhľadávajú ich odbornú pomoc a rady pri prežívaní vlastnej životnej situácie a situácií vznikajúcich na pôde školy.
      
Argumentuje štatistikami o duševnom zdraví učiteľov. Odvoláva sa napríklad na výsledky prieskumu Komenského inštitútu a Centra vzdelávacích analýz o dosahoch dištančnej výučby, ktorý mal potvrdiť, že pandémia a vzdelávanie počas nej je pre nich, žiakov i rodičov obrovskou záťažou.

Apríl 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]