Autor textu: TASR
28.07.2021

Rezort školstva chce transformovať poradenský systém, tvrdí, že tým deti získajú

Transformácia poradenského systému si tiež bude vyžadovať spoluprácu aj s odborníkmi z rezortov práce či zdravotníctva.

Na archívnej snímke Svetlana Síthová. FOTO TASR - Jakub Kotian

Bratislava 28. júla (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR chce transformovať poradenský systém. Hovorí, že prinesie konkrétnu podporu učiteľa pri starostlivosti o deti a žiakov v triede, menej byrokracie, prehľadnosť riešení a tiež to, že podporu získa každé jedno dieťa. TASR o tom informovali z odboru komunikácie a marketingu rezortu.
      
"Prioritou ministerstva školstva je podpora každého dieťaťa a žiaka. Do škôl chceme priniesť viac inklúzie. Čiže rovnocenný prístup ku každému žiakovi bez rozdielu," uviedla štátna tajomníčka MŠVVaŠ SR pre národnostné školstvo, inkluzívne a celoživotné vzdelávanie Svetlana Síthová.
      
Cieľom takéhoto reformného kroku je podľa rezortu školstva vytvoriť jednotný, prehľadný a dostupný systém poradní, ktoré budú poskytovať služby podľa potrieb dieťaťa, žiaka, rodiny a nie len podľa stanovenej diagnózy. Po prvý raz by mali vzniknúť aj štandardy odborných činností. Inkluzívne tímy by mali mať metodickú podporu a tiež by mohli rátať s pomocou kolegov z praxe. Transformácia poradenského systému si tiež bude vyžadovať spoluprácu aj s odborníkmi z rezortov práce či zdravotníctva.
      
Po novom by sa mal tiež asistent učiteľa venovať všetkým deťom, ktoré budú potrebovať jeho špeciálnu podporu. Podľa štátnej tajomníčky nepôjde len o žiaka, ktorý má diagnózu, ale aj o žiaka, ktorý prechádza ťažkým obdobím či zameškal veľa učiva.
      
Podľa Síthovej prax ukázala, že rodič s dieťaťom neraz prechádzal z jedného centra do druhého, kým žiakovi nezistili správnu diagnózu.
      
"Nový systém poradní bude jednotný, prehľadný a pre rodičov časovo aj priestorovo dostupný. Podporené budú nielen deti, žiaci a ich rodiny, ale aj samotní asistenti a odborní zamestnanci škôl a školských zariadení. Ako špeciálna pedagogička vnímam, že je nevyhnutné podporiť našich kolegov v teréne, ktorí sa doteraz nemali o koho oprieť," dodala.
      
Reforma by po schválení mohla vstúpiť do platnosti začiatkom roka 2023.

Marec 2024

Po
Ut
Str
Št
Pia
So
Ne
-
-
-
-
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
-
-
-
-
-
-
-
Napíšte nám [email protected]