Bratislava 14. júla (TASR) - Kvalitné vzdelávanie a rovnocenný prístup, to sú základné piliere inkluzívneho vzdelávania. Konkrétne strategické ciele inklúzie sú súčasťou plánovaných zmien v rámci stratégie inkluzívneho vzdelávania. Dokument na ďalšie desaťročie pripravuje Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR.
Pri jeho tvorbe stoja aktéri inkluzívneho vzdelávania a rezort školstva zohľadňuje aj problémy a návrhy riešení z praxe. TASR o tom informoval odbor komunikácie a marketingu rezortu školstva.
"O inkluzívnom vzdelávaní si každý niečo myslí, ale nie každý skutočne vie, čo to presne je a ako v praxi funguje. Tolerancia, pomoc a akceptácia. Aj tomu sa deti učia vďaka inklúzii. Pripravme ich už v škole na svet taký, akým v skutočnosti je - rozmanitý. Každý z nás je iný. Inklúzia potrebuje školstvo rovnako ako každý z nás vodu či vzduch. Inklúzia je o prijatí každého z nás takých, akí sme," uviedla v utorok štátna tajomníčka ministerstva školstva pre národnostné školstvo, inkluzívne a celoživotné vzdelávanie Svetlana Síthová.
Ako doplnila štátna tajomníčka, fyzické kroky pri zmene sa budú týkať škôl a školských zariadení a budú viditeľné v triedach. Pribudnú aj tie vnútorné, ktoré až tak vidieť podľa Síthovej nebude. "Tie sa budú týkať obsahu, spôsobu výuky, spôsobu prípravy našich pedagógov," vysvetlila.
V utorok otvorili v priestoroch Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave inkluzívne ihrisko, ktorého herné prvky sú navrhnuté tak, aby sa na ňom mohli hrať deti bez ohľadu na psychické či fyzické schopnosti alebo zdravotné znevýhodnenie. Ihrisko má len niekoľko komponentov, vďaka nim však dieťa pri hre zapája všetky zmysly a popri motorickom stimuluje aj svoj senzorický vývoj.