Bratislava 26.04.2021 (Skolske.sk)
Pondelkový návrat do škôl bol dôležitým krokom, ktorý mal napomôcť vzdelávaniu žiakov. Pandémia covidu-19 priniesla dištančné vzdelávanie. Žiaci mali menej hodín, aby dokázali sústrediť svoju pozornosť na obrazovku. V bežný deň mali v priemere 3 vyučovacie hodiny prostredníctvom rôznych platforiem ako Microsoft Teams, Skype či Zoom. Venovali sa „podstatnejším“ predmetom ako slovenský jazyk, matematika, cudzie jazyky.
Minulý pondelok sa doterajší štýl výučby zmenil. Žiaci potrebovali negatívne testy, aby si mohli znova sadnúť do školských lavíc. Učitelia dostali odporúčanie na prvé dva týždne v znení neskúšať a nepísať písomky. Tento čas mali so žiakmi využiť na výučbu a aklimatizáciu. Toto odporúčanie si však k srdcu nevzali všetci. Niektorí učitelia zvolili štýl „hodenia do vody“. Skúšaniam a písomkám sa preto mnohí žiaci nevyhli.
Po mesiacoch strávených pred obrazovkami v pohodlí domova bolo pre žiakov náročné vrátiť sa do normálu. Počas dištančnej výučby im stačilo vstať z postele a zapnúť si počítač. Tentoraz si už potrebovali privstať, pripraviť sa a cestovať do školy. V triede si už nemohli vypnúť kameru a hocikedy sa skryť pred okolitým svetom. Ďalšou skutočnosťou bolo aj to, že počet hodín sa zdvojnásobil z doterajších troch na šesť či sedem. Únava bola preto citeľná.
Otvorené školy sú malým úspechom, ktorý ako jeden z mála pociťujeme počas tejto pandémie my, dospelí. Otázne je, či sú aj úspechom pre žiakov, ktorí sa do škôl vrátili.