Bratislava 29. marca (TASR) - Je na mieste sa po dvoch rokoch skúseností s administratívnou maturitou začať seriózne pripravovať na využívanie online foriem overovania vedomostí žiakov. Myslí si to riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská. Uviedla to v reakcii na otázku TASR, či je zrušenie klasickej maturitnej skúšky dôvodom na to, aby sa začalo uvažovať o jej prípadnej zmene.
"Napokon, na mnohých vysokých školách sa už digitálne platformy využívajú na štátne skúšky ich absolventov," uviedla riaditeľka NÚCEM. Verí, že obdobie pandémie nového koronavírusu ich pripravilo na to, aby hľadali alternatívne spôsoby nielen vzdelávania, ale aj hodnotenia či skúšania žiakov.
"V prípade písomných maturít už pripravujeme výraznejšie využívanie e-testovaní na stredných školách, a teda online maturít," uviedla. Rovnako dobre si vie predstaviť aj ústnu odpoveď alebo prezentáciu diela pred skúšobnou komisiou v bezpečnom online prostredí.
Známka z internej časti maturitnej skúšky sa v školskom roku 2020/2021 vypočíta podľa priemeru známok žiakov za ich celé štúdium. Maturanti tak dostanú známky na maturitnom vysvedčení podľa výsledkov ich práce za celé obdobie štúdia. Ruší sa tiež písomná forma internej časti maturitnej skúšky, teda sloh. Rozhodol o tom ešte bývalý minister školstva Branislav Gröhling (SaS), rovnaký postup zvolil aj vlani.