Bratislava 27.01.2021 (Skolske.sk/OTS)
Rok 2020 poznačila pandémia koronavírusu a s tým spojené obmedzenia sociálneho kontaktu. Slováci s tým bojovali rôzne, niektorí si našli záľuby ako kváskovanie alebo jogu, iní práve v tomto období začali nakupovať spoločenské hry, čo potvrdil aj vzrast predajnosti.
Správanie zákazníkov sa s pribúdajúcimi opatreniami menilo. Nábytok si začali nakupovať cez internet, jedlá z obľúbených reštaurácií si objednávali cez donášku, lebo inak to ani nebolo možné. Ľudia sa začali aj viac zameriavať na aktivity, prostredníctvom ktorých by sa odreagovali a zabili voľný čas, keďže ho nemohli stráviť so svojimi priateľmi. Táto potreba sa potvrdila aj na výsledkoch predaja spoločnosti Piatnik, ktorá vyrába spoločenské hry. Predajnosť spoločenských hier v roku 2020 výrazne vzrástla a svoje prvenstvo obhájila populárna hra Activity.
Najpredávanejšími hrami v Česku a na Slovensku boli v roku 2020 Activity Original, Activity Deti, Tik Tak Bum, Rummikub a Cink!. „Teší nás, že zákazníkov oslovila aj novinka z veľkej rodiny Activity. Nové Activity Knock Out sú už pre skúsených hráčov, ktorí sa neboja náročných situácií a svojich protivníkov,“ povedala Jana Karásková zo spoločnosti Piatnik Praha, podľa ktorej predaj spoločných hier určených pre rodiny jasne odzrkadlil prirodzenú potrebu po sociálnom kontakte. „Ľudia sa nemohli stretávať so svojimi priateľmi, veľa činností bolo obmedzených, a preto mali viac času, aby využili spoločenské hry na utužovanie rodinných vzťahov. Sme radi, že sa medzi najpredávanejšími hrami po prvýkrát umiestnila aj hra pre najmenší – Baby Logic,“ uviedla. Celosvetovo známu hru Activity vymyslel rakúsky herný dizajnér Paul Catty spolu s manželkou Ulrike a manželským párom Mariou a Josefom Ernstom Führer. Hra sa vyrába už 31 rokov a počet predaných kusov sa počíta v miliónoch. Dostupná je v 15 verziách, ktoré sú prispôsobené rôznym trhom a zvykom. Na slovenskom a českom trhu sú dostupné napríklad aj verzie pre deti, športových nadšencov a pre odvážlivcov je i anglická verzia.
Medzi najobľúbenejšie hry od Piatnika patrí aj Rummikub. K minulému roku sa z hry predalo 1 milión kusov a pri tejto príležitosti vydala spoločnosť špeciálnu limitovanú edíciu, ktorá zákazníkov očarí svojim dizajnom.
Bodovali aj hry na rozvoj kreativity a zručnosti
Ľuďom sa počas minulého roku zapáčili aj hry, ktoré si vyžadujú istú dávku kreativity a zručnosti. „V predaji 3D kovových modelov Metal Earth sme zaznamenali viac ako dvojnásobný nárast. Zákazníkov uchvátili modely zo série Marvel, Star Wars alebo Harry Potter. Výrazný nárast bol viditeľný aj pri origami modeloch Creagami, ktoré zlepšujú jemnú motoriku a sústredenie,“ vysvetlila Jana Karásková, ktorá dodáva, že puzzle behom lockdownu skoro vypredali.
Spoločnosť Piatnik nezaháľala ani počas pandémie. Zákazníci sa môžu v roku 2021 tešiť na 20 noviniek.