Bratislava 6. júla (TASR) – Základné a stredné školy sa do piatku (10. 7.) môžu zapojiť do zberu údajov o realizácii dištančnej výučby a o ich potrebách. Dotazníky boli elektronickou formou zaslané do viac ako 3600 slovenských škôl, zatiaľ sa do nich zapojilo približne 20 percent. V pondelok o tom na pôde Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR informovala štátna tajomníčka rezortu pre národnostné školstvo a inkluzívne vzdelávanie Monika Filipová.
Ako priblížila, cieľom je zistiť, aké skúsenosti, postrehy a potreby má každá základná a stredná škola na Slovensku. "Pre skutočné zmeny v školstve je potrebné, aby sme dokázali školám poskytovať včasnú, adresnú a najmä účinnú podporu. To sa nám podarí len vtedy, keď budeme dostatočne poznať potreby aj problémy, s ktorými sa stretávajú ľudia pracujúci v školstve," komentovala.
Poverená generálna riaditeľka Inštitútu vzdelávacej politiky Zuzana Baranovičová doplnila, že dva typy dotazníkov pripravil Inštitút vzdelávacej politiky v spolupráci s Národným ústavom certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM). Určené sú ako pre riaditeľov škôl, tak pre učiteľov základných a stredných škôl. Osloveným dávajú priestor vyjadriť sa, akým problémom v posledných mesiacoch čelili a aký typ pomoci by do budúcnosti privítali.
Cieľom zberu je tiež zistiť, akými spôsobmi a ako efektívne sa žiaci a žiačky zapájali do dištančnej výučby, či ako sa im podarilo poradiť si s procesom opätovného otvárania škôl. Informácie priamo od ľudí pracujúcich v školách pomôžu rezortu školstva efektívnejšie nastaviť systém pomoci a podpory, a tiež pripraviť sa na prípadnú druhú vlnu pandémie.
Ministerstvo zároveň ubezpečuje oslovených, že získané informácie nebudú slúžiť na hodnotenie jednotlivých škôl. Údaje budú spracovávané anonymne a zistenia následne Inštitút vzdelávacej politiky interpretuje formou správy.