Bratislava 9.05.2020 (Skolske.sk)
S finančnou podporou programu Erasmus+ som sa vo februári 2020 zúčastnila kurzu pod názvom "Teaching in a 21st Century School, with Robotics and Augmented Reality". Tento kurz sa uskutočnil na portugalskej Madeire a viedli ho skúsení lektori organizácie 21Knowledge.
Vzdelávanie bolo zamerané na kľúčové kompetencie občanov 21. storočia, experimentovanie a rozvíjanie nových vzdelávacích postupov a metód výučby, inovácie v oblasti vzdelávania a využitie robotiky a rozšírenej reality v školách.
Lektori kurzu sú zanietenými učiteľmi zapojenými do rôznych medzinárodných projektov. Zúčastneným učiteľom predstavili ukážky z vyučovacích hodín, stratégie, techniky a rôzne zdroje. Prínosom pre nás bola návšteva krúžku robotiky v miestnej základnej škole Francisco Franco. V tejto škole sme sa zúčastnili zaujímavého workshopu, na ktorom sme si prakticky vyskúšali rôzne aplikácie (napr. Quiver, IKEA Place, Augment, alebo Virtual- tee) a nástroje, zamerané na rozšírenú realitu (ale aj virtuálnu realitu) a robotiku. Pomocou mobilných edukačných aplikácií a okuliarov Cardboard sme sa dostali do vesmíru...
V súčasnosti sa nielen robotika ale aj rozšírená realita stávajú čoraz viac súčasťou školských osnov. Čoskoro už žiaci nemusia byť odkázaní na obrázky v učebniciach či výučbové videá. Zaujímavé veci si môžu doslova obísť a poprezerať zo všetkých strán, umožňuje im to rozšírená realita. Rozšírená realita (augmented reality) poskytuje pohľad na skutočné priestory alebo skutočné veci, ktoré sú nejakým spôsobom obohatené - rozširuje reálny svet o nové informácie (napr. navigačné informácie, video, text, ale aj známi Pokémoni). Virtuálna realita (virtual reality) poskytuje pohľad na priestory alebo veci, ktoré v skutočnosti vôbec neexistujú - teda vytvára nový svet. Vytvára sa pomocou počítačov s nutnosťou použitia špeciálnych zariadení (napr. okuliarov). Výhodou virtuálnej reality je, že prenesie človeka na miesta, ktoré by boli nebezpečné alebo vyslovene nemožné. Umožní zažiť virtuálny svet, akoby ste tam naozaj boli.
Virtuálna a rozšírená realita môžu byť efektívny nástroj pri objavovaní sveta, „v škole je ich použitie limitované kvalifikáciou a prípravou učiteľov. Ak sa investuje do vzdelávania pedagógov tak, aby vedeli z modernej techniky vyťažiť maximum, môže byť jej využitie vo vzdelávaní veľkým prínosom.“