BRATISLAVA 19. apríla – Uzatvorené školy, digitálna výučba a forma skúšok zatiaľ nie je istá. „Návrat žiakov do škôl nepochybne prinesie mnohé komplikácie a ťažkosti,“ tvrdí Michal Rehúš, riaditeľ Inštitútu vzdelávacej politiky. „Dá sa predpokladať, že rozdiely medzi žiakmi z rozmanitých pomerov a podmienok sa počas uzatvorenia škôl prehĺbia – v súčasnej situácii sa totiž značná časť zodpovednosti za vzdelávanie preniesla na rodinné zázemie, čo výrazne znevýhodňuje deti s náročnejšími podmienkami (napríklad nedostatočná podpora zo strany rodičov, nedostupné technologické vybavenie alebo priestor na učenie sa). Obávam sa, že nás môže dobehnúť naša slabá pripravenosť na inkluzívne vzdelávanie a diferencované vyučovanie, ktoré by dokázalo reagovať na individuálne potreby žiakov.“