Bratislava 30.03.2020 (Skolske.sk)
Nie je online ako online. V Košiciach sa celá Filmová škola vďaka tímu technologických IKT nadšencov z firmy Auvid, ktorú vedie jej bývalý žiak Viktor Herrgott, stala školou virtuálnou. Sú v nej virtuálne triedy, zborovňa, dokonca aj virtuálna miestnosť pre psychologičku.
Toto netradičné riešenie si vyžiadala súčasná neľahká situácia a potreba zachovať kontinuálny vyučovací proces a poskytnúť žiakom psychologickú podporu. Podľa riaditeľky Jarmily Uhríkovej by mali byť učitelia pre študentov oporou a istotou, obzvlásť v neľahkých situáciách. Rovnako to vnímajú aj samotní filmári, ktorí si okrem sociálneho kontaktu, pochvaľujú aj neformálnosť, bezprostrednosť a učenie sa z pohodlia domova.
Spokojní sú dokonca i introvertní študenti, ktorí môžu mať pri klasickej výučbe problém. Vidieť sa, počuť sa a četovať navzájomV praxi to vyzerá tak, že každé ráno od 9:00 do 14:30 sedia študenti aj učitelia pri svojich počítačoch, každý podľa rozvrhu vo svojej triede.
Ten zahŕňa prestávky a predmety ako je slovenčina, angličtina, plus tie odborné. Keďže sme všetci online, nie je núdza ani o vtipné a nečakané situácie, napríklad, keď učiteľovi spadne stôl, zašteká pes, študentom zakikiríka kohút alebo sa učia spolu s domácimi miláčikmi.
V každom prípade, mať študijný režim je podľa odborníkov nevyhnutné. Princíp schvaľovania Strach podeliť sa o súkromie je eliminovaný technickým zabezpečením, skrátka a jednoducho - do virtuálnej triedy sa nedostane nikto, kto tam nemá byť. Navyše je možné sa pripojiť z akéhokoľvek mesta či krajiny. Bonusom je sprístupnenie online triedy až do 19. hodiny, aby si študenti mohli prekonzultovať zadané úlohy medzi sebou alebo sa len porozprávať.
Dištančná výučba je novinkou nielen pre filmárov - študentov, cestu k nej si hľadajú aj pedagógovia. Výzvou sa stali iné vyučovacie postupy ako v klasickej škole, práca s technológiami či samotný spôsob výkladu učiva. Prvý týždeň ukážková dochádzka Študovať „nadiaľku“ sa po prvom týždni videokonferencií ukazuje ako veľmi úspešný krok. Takmer stopercentná dochádzka teší vedenie filmovej školy i vyučujúcich.
Študenti tvrdia, že je to adekvátna náhrada klasických hodín, pričom vysoko vyzdvihujú interakciu s učiteľom, možnosť pýtať sa priamo, diskutovať alebo sa spoločne zasmiať. Myslím si, že ukončiť vyučovanie s úsmevom a v dobrej nálade, je momentálne vzhľadom na všetky dezinformácie a negatívne správy okolo nás, veľmi príjemné.