Ľubica 6. marca (SkolskyServis.sk) -
Projekt je veľmi praktický, výsledok bude trvalou informáciou o Slovensku, ktorá zvýši poznávaciu aj estetickú stránku vzdelávania. Projekt pozostáva z dvoch častí:
1) Hra „Vymaľuj si “ , ktorá je kľúčom na zoznámenie sa s tematikou, históriou, tradíciami, životom v danom meste, regióne. PRAVIDLÁ : Žiaci tvoria výtvarné dielo, v tomto prípade maľovanku mesta Kežmarok. Maľovanku tvorí 16 predkreslených hárkov, aby sa dalo pracovať individuálne, alebo vo dvojiciach. Žiaci vyfarbujú, alebo vypĺňajú stránky maľovanky farebne. Farebnosť, umelecká technika a použitý materiál , prípadne dotvorenie maľovanky sú ľubovoľné, závislé len od pedagóga, prípadne od vzájomnej dohody so žiakmi. - Trieda sa pred spoločným dielom odfotí a fotografiu pošle na adresu: [email protected]
2) Hra "Výprava", čo je jednoduchý žiacky etnologický a vlastivedný výskum. Žiaci si pripravia projekt- môže byť plagát, slohová práca, ilustrácia, vlastná tvorba, opis, fotografie - v ktorom zobrazia zaujímavosti z daného mesta a okolia.
Práce sa môžu poslať na adresu: [email protected], Zvonkohra , Košická 10, 06001 Kežmarok, prípadne ich doniesť osobne do Mestskej knižnice v Kežmarku
Termín: do 15.05. 2020
Pred plnením úlohy 1. sa prihlásite na riešenie pomocou mailu: [email protected], kde uvediete názov školy, meno pedagóga, triedu a mail, na ktorý môžeme poslať predlohy maľovanky.
V prílohe Vám potom pošleme maľovanku mesta Kežmarok, ktorej vymaľovanie je pre žiakov ľahko zvládnuteľné a jej výsledok prekvapujúci. Možno preto zaznamenáva oveľa väčší úspech ako sme očakávali. Navyše sa môže stať krásnou ozdobou triedy. Fotografie v úlohe 1. a práce v úlohe 2. označte názvom triedy, základnej školy, školského zariadenia a menom pedagóga.
Práce, ktoré vyberie odborná porota v 1. a 2. úlohe budú odmenené cenami a vyhodnotené v priestoroch Mestskej knižnice v Kežmarku v júni 2020, kde bude aj inštalovaná výstava. Aktivita a úlohy budú hodnotené v dvoch kategóriách a to vo všetkých školských zariadeniach:
I. kategória: deti vo veku 5- 10 rokov
II. kategória : deti vo veku 11- 16 rokov
Kvalitu aj intenzitu záujmu o históriu, kultúru a dianie v spoločnosti možno u žiakov vybudovať prostredníctvom aj ich aktívnej participácie pri hľadaní, spracovávaní a „novom“ použití prvkov kultúrneho dedičstva. Každý človek sa lepšie a ľahšie stotožní s kultúrnymi prvkami (ako hodnotami) vlastnej rodiny, dediny, mesta, či regiónu ak zistí, že aj v jeho komunite, dedine, či mestskej časti sa zachovali kultúrne prvky, ktoré sú jedinečné, zaujímavé, hodnotné, dokonca požadované v medzinárodnom projekte a rovnocenné s tými svetovými, posilní to jeho vedomie pôvodu, hrdosť aj identitu (lokálnu, regionálnu, národnú, európsku, ale aj etnickú, náboženskú a kultúrnu). Motiváciu mladých ľudí zvyšuje kreatívnosť priestoru, ktorý im vytvoríme a zmysluplnosť ich aktivity. Vytvorenie špecifického a originálneho obrazu mesta na Slovensku prostredníctvom maľovanky bude výsledok spoločnej práce, založenej na aktívnom prístupe a sebarealizácii jednotlivcov.
PaedDr. Eva Raffajová