Bratislava 14.01.2020 (TASR)
Študenti, ktorých baví zachytávať kamerou zaujímavé dianie či objekty svojím originálnym pohľadom aj spracovaním a ktorí si všímajú svoje okolie a jeho zmenu k lepšiemu vďaka eurofondom, mali šancu opäť ukázať svoj talent, ale aj vynovený región či školu, kde žijú alebo študujú, v tradičnej súťaži Úradu vlády SR: Ako pomohli eurofondy môjmu regiónu a mestu 2019.
Súťaž pre študentov stredných a vysokých škôl na Slovensku vyhlásil Úrad vlády SR v júni minulého roka už po siedmy raz. Do súťaže prihlásili študenti práce, v ktorých vlastným pohľadom ukázali, čo všetko sa podarilo za eurofondy v ich blízkom okolí zmeniť: centrá miest, hasičské stanice, kaštiele či školy. Videospoty boli hodnotené odbornou komisiou podľa týchto kritérií:
-uchopenie témy -tvorivosť -originalita -spracovanie -inovatívnosť
Víťazmi sa stali:
1. miesto : Martina Stančíková, Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, Katedra geografie a geológie, Banská Bystrica; spot: Ako pomohli eurofondy mestu Tvrdošín, cena: PS4 Playstation
2. miesto: Barbora Piptová, Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, Katedra geografie a geológie , Banská Bystrica; spot: Ako pomohli eurofondy mestu Snina; cena: Hodinky Xiaomi Amazfit 2 Stratos
3. miesto: nebolo udelené
Cenu verejnosti (Hodinky Xiaomi Mi Band 2) získal Peter Sabo, Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných vied, Katedra geografie a geológie, Banská Bystrica za spot: Eurofondy v Slovenskom Novom Meste.
Víťazné spoty sú zverejnené na: https://www.youtube.com/channel/UCIkvfXx9mkB2DLsnXv3-frQ na a www.eufondy.sk .
Hodnotné vecné ceny odovzdá víťazom organizátor súťaže do konca januára.
Súťaž Ako pomohli eurofondy môjmu regiónu a mestu zodpovedá požiadavkám Joint Communication Actions, teda siedmim spoločným komunikačným činnostiam, ktoré vzišli z aktivít eurokomisárky pre regionálnu politiku Coriny Creţu a eurokomisárky pre zamestnanosť, sociálne záležitosti, zručnosti a pracovnú mobilitu, Marianne Thyssen.
TASR o tom informoval Úrad vlády SR - Odbor informovanosti a publicity.