Nitra 18.10.2019 (TASR)
Študenti z tímu Corvini z Gymnázia na Poštovej ulici v Košiciach sa stali víťazmi slovenského finále školskej súťaže Land Rover 4x4 In Schools, ktoré sa uskutočnilo v priestoroch automobilky v Nitre. Do štvrtého ročníka vzdelávacieho programu sa zapojilo 20 stredných škôl, o finálovú trofej zabojovalo deväť z nich. Súťaž testuje inžinierske, marketingové aj manažérske zručnosti budúcej generácie technických lídrov.
Viac ako stovka študentov z celého Slovenska od 13 do 18 rokov využila pri súťaži programovací softvér na dizajn a výrobu diaľkovo ovládaného zmenšeného modelu terénneho vozidla s pohonom všetkých štyroch kolies. Vozidlá by mali byť schopné zdolať aj testovanie v podmienkach určených pre terénne vozidlá vrátane vody na dráhe, lanového mosta a skál. „Vozidlo, ktoré študenti navrhnú a vyrobia, musí byť schopné úspešne prejsť špeciálne navrhnutú skúšobnú dráhu. Tá simuluje skutočné cesty, vozidlo musí fungovať rovnako ako reálne SUV v skutočnom teréne. Súťaž tak kladie pred študentov výzvy, s ktorými sa stretávajú aj inžinieri v reálnom svete," povedal Russell Leslie, prevádzkový riaditeľ automobilky.
Tímy boli hodnotené podľa obratnosti pohybu auta na dráhe a súčasťou hodnotených disciplín boli aj prezentácie pred porotou, kde otestovali ich vedomosti o konštrukcii a technike vozidiel, ktoré pri navrhovaní a výrobe vozidla využili. „Cieľom vzdelávacieho programu je inšpirovať študentov, aby si zvolili svoju kariérnu dráhu v technických odboroch. Chceme sa podieľať na príprave novej generácie talentovaných inžinierov, ktorí nám pomôžu ďalej rozvíjať inovatívne technológie pre naše vozidlá,“ uviedol prevádzkový riaditeľ.
Súťaž Land Rover 4x4 v školách je projektovo zameraný vzdelávací program pre maximálne šesťčlenné tímy študentov, ktoré navrhujú, testujú a vyrábajú modely vozidiel na diaľkové ovládanie. Rádiovo ovládané vozidlá zdolávajú technicky náročný terén na pretekoch diaľkovo ovládaných modelov terénnych áut. Súťaž zároveň vyžaduje aj zvládnutie manažérskej, marketingovej a finančnej oblasti. Každý zo súťažných tímov musí prezentovať nielen dizajn modelu vozidla a jeho vlastnosti v teréne, ale aj plán marketingových aktivít. Ako mentori sa na programe zúčastňujú aj skutoční inžinieri a experti z automobilovej spoločnosti, ktorí poskytujú praktickú podporu jednotlivým projektom.