Bratislava 4. júna (Skolske.sk)
IDo ôsmeho ročníka testovania digitálnych zručností na Slovensku sa zapojilo viac ako 10.000 žiakov a študentov základných, stredných a vysokých škôl. Testy vypĺňali aj tí, ktorí chceli spoznať skutočnú úroveň svojich digitálnych zručností. TASR o tom informoval manažér pre komunikáciu z IT Asociácie Slovenska (ITAS) Juraj Kadáš.
Test zatiaľ vyplnilo 10.253 riešiteľov, do testu pre základné školy sa zapojilo 6292 riešiteľov, verziu pre stredné školy vyplnilo 3961 riešiteľov. "Podľa priebežných výsledkov predstavuje priemerná úspešnosť v kategórii stredných a vysokých škôl 47 percent, o niečo lepšie sú na tom žiaci základných škôl, ich priemerná úspešnosť predstavuje 51 percent," uviedol Kadáš.
Zadania pre základné školy vyplnilo zatiaľ viac chlapcov ako dievčat, priemerná úspešnosť dosahuje 51 percent. Dievčatám sa však vďaka priemernej úspešnosti 52 percent darí viac ako chlapcom. Podľa krajov sú na tom najlepšie žiaci zo Žilinského a Trnavského kraja, ich priemerná úspešnosť dosahuje 55 percent. Najhoršie sú na tom žiaci z Prešovského kraja, priemerne dosiahli 47 percent. Najviac sa žiakom zatiaľ darí v kategórii internet, kde v priemere dosahujú 70 percent. Naopak, najmenej sa orientujú v kategórii bezpečnosť, tu dosahujú priemerne 43 percent.
Test na stredných a vysokých školách zatiaľ vyplnilo viac študentov ako študentiek, priemerná úspešnosť dosahuje 47 percent. V tejto verzii testu sú úspešnejší študenti, ktorí dosahujú priemernú úspešnosť 48 percent, študentky 46 percent. Podľa krajov sú na tom najlepšie študenti z Trnavského kraja, ich priemerná úspešnosť dosahuje 56 percent. Najhoršie sú na tom študenti z Nitrianskeho kraja, priemerne dosiahli 40 percent. Najviac sa študentom zatiaľ darí v kategórii internet, kde v priemere dosahujú 57 percent. Naopak, najmenej sa orientujú v kategórii kancelárske nástroje, tu dosahujú priemerne 34 percent.
"Vidíme mierne zlepšenie v riešení úloh o kybernetickej bezpečnosti, no stále zaostávajú za očakávaniami. Ako najslabšia sa nám však javí práca s kancelárskymi nástrojmi. Je vidieť, že školy žiakov a študentov v tejto oblasti nepripravujú na požadovanej úrovni," uviedol k priebežným výsledkom testovania prvý viceprezident ITAS Mário Lelovský s tým, že pre zamestnávateľov je úroveň pripravenosti v tejto oblasti kľúčová a požadujú, aby mladí ľudia prišli do praxe s adekvátnymi znalosťami. Podľa neho je "nemysliteľné, aby sa so základnými kancelárskymi balíkmi učili pracovať až po nástupe do práce".