Bratislava 30. mája (Skolske.sk)
Praktická maturitná skúška s názvom „Taste the 20’s“, organizovaná študentmi 5.C triedy Hotelovej akadémie Mikovíniho 1 v Bratislave sa konala v hoteli Sheraton Bratislava formou recepcie. Hodnotiaca komisia a pozvaní hostia pozorne sledovali priebeh akcie od samotného začiatku až po slávnostné ukončenie. Bohatá a honosná výzdoba dotvárala dobovú atmosféru dvadsiatych rokov. Starostlivo pripravený program, ktorý potešil hostí výborným alkoholom, rytmickým charlestonom, spevom a barmanskou flair show spolu s moderátorom bavili a udržovali dobrú náladu, študenti nezaostávali a obracali sa, či už v kuchyni alebo s úsmevom pri stoloch hostí. Barmani vábili miešanými nápojmi, someliér uhasil smäd skvelým vínom a kuchári rozmaznávali chuťové poháriky. Skrátka večer ako vystrihnutý z bujarých 20-tych rokov.
Praktická maturita je jedna z podmienok úspešného zakončenia štúdia odboru Hotelová akadémia. Nie je to jednodňová záležitosť ako by sa dalo povedať na prvý pohľad, ale je to komplexný proces plánovania, organizovania, a tvrdej práce, ktorej výsledkom je spomínaný večer. Každá trieda si zvolí tému praktickej maturity – našou boli dvadsiate roky minulého storočia. Trieda si musí zvoliť svojich manažérov a vytvoriť organizačnú štruktúru. Manažéri ,ak sa názory trieštia, prechádzajú konkurzom kde presviedčajú triedu o svojich schopnostiach.
Top-manažér, Jakub Nguyen, zodpovedal za celú akciu, zadeľoval úlohy ostatným manažérom a korigoval prípravu ako aj priebeh akcie. Marketingová manažérka, Simona Šuplatová, zabezpečovala sponzorov, propagáciu, výzdobu a formálnu stránku maturitnej skúšky. Manažér obsluhy, Vladimír Mešťan, zodpovedal za prípravu pokrmov, obsluhu, bar a podávanie káv. Manažér financií, Michal Kováč, viedol príjmy a výdavky a celé účtovníctvo. Každý manažér viedol vlastný tím a všetci navzájom spolupracovali pod vedením a starostlivým okom Ing. Kornélie Lohyňovej, učiteľky Hotelového a gastronomického manažmentu a Marketingu.
Prvou fázou bolo oslovenie sponzorov a predbežná príprava. Študenti získali mnoho sponzorov, zabezpečili miestnosť, inventár, zostavili jedálny lístok, nanormovali pokrmy a snažili sa vizualizáciou si skúšku predstaviť tak, aby na nič nezabudli a predišli tak nepríjemným prekvapeniam. Týždeň pred skúškou začali v škole hromadiť potrebný inventár a výzdobu. Obstaranie a príprava surovín začala deň pred skúškou, pokrmy sa varili počas nasledujúceho dňa.
Druhou fázou bola príprava sály, leštenie a kompletizácia inventáru, prestieranie stolov, nácvik nástupu a viacero drobných činností, ktoré sa naplno preukážu až počas priebehu akcie.
Treťou fázou bol priebeh samotnej akcie. Ako inak preukázať naše zručnosti než pri miešaní „Black Daisy“, odporúčaní vína vám na mieru, príprave krémového cappuccina a v neposlednom rade aj prostým debarasovaním? Dosť bolo plánovania a organizovania, tu bolo nutné pracovať pod tlakom, mať oči všade a skryť všetky obavy za prívetivý úsmev. Oči hostí vskutku videli iba zlomok práce, ktorú si vyžadovala praktická maturitná skúška.
Štvrtá fáza spočívala v uvedení sály do pôvodného stavu, vrátení zapožičaného, zaúčtovaní dokladov a hodnotení študentov.
Tešíme sa, že hodnotiaca komisia dala našej praktickej maturitnej skúške výborné hodnotenie, ale ešte viac náš teší spätná väzba hostí, ktorí nešetrili chválou a obdivom. Prvý malý krok na ceste k dospelosti máme za sebou a tešíme sa na ďalšie výzvy v našom profesionálnom živote
Michal Kováč
študent Hotelovej akadémie