Bratislava 4. februára (Skolske.sk)
Piataci zo sociálne znevýhodneného prostredia dosiahli v testovaní piatakov z matematiky priemernú úspešnosť 22,9 percenta, kým u žiakov zo sociálne zvýhodneného prostredia to bolo v priemere 60,9 percenta. Vyplýva to z výsledkov Testovania 5-2018, ktoré TASR poskytol odbor komunikácie a protokolu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Zo sociálne znevýhodneného prostredia pochádzalo 2041 testovaných žiakov zo 63 okresov Slovenska, čo predstavuje približne 80 percent zo všetkých okresov v celej krajine. "Len v 16 okresoch z celkového počtu 79 nebol evidovaný ani jeden žiak 5. ročníka základných škôl zo sociálne znevýhodneného prostredia," uviedol rezort školstva.
Analýzy výsledkov takýchto žiakov poukazujú napr. na to, že správne odčítať prechodom cez desiatky vie štvrtina z nich. "O niečo viac než polovica žiakov tejto skupiny zvládla bezchybne vynásobiť čísla v slovnej úlohe z kontextu reálneho života. Vážne problémy mali títo žiaci pri riešení úloh so stĺpcovým grafom a s priestorovou orientáciou v geometrii,.